logo
امروز : دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۵
[ شناسه خبر : ۴۰۷۷۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
خواهر شهید بیگدلی:

عرصه فداکاری محدود به جنگ نیست

عرصه-فداکاری-محدود-به-جنگ-نیست-
خواهر شهید بیگدلی گفت: جوانان ما هر کجا نیاز به حفظ از کشور و ملت باشد داوطلبانه وارد عرصه می‌شوند و این فداکاری محدود به جبهه جنگ نیست و تا پای جان برای در اوج ماندن اقتدار کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند و با همت کامل وارد عرصه می‌شوند.

مریم بیگدلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ با بیان اینکه شهید جمشید بیگدلی در ۱۰ اسفند ماه سال ۱۳۴۶ دیده به جهان گشود دوران کودکی خود را در دشت‌های سر سبز سهرین سپری کرد و ابتدایی را در مدرسه حبیب‌اللهی گذراند اظهار کرد: با آنکه سن و سال کمی داشت در تظاهرات علیه رژیم شاهنشاهی با مردم و در کنار دوستان خود مشارکت فعال داشت.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بعد از مدتی در منطقه ۱۷ شهریور ساکن شدیم و برادر شهیدم تحصیلات راهنمایی خود را در مدرسه شیرودی گذراند و ایشان دارای شخصیتی آرام و با حوصله بود و متانت و صبوری برادر شهیدم زبانزد است ابراز کرد: در مناسبت‌های مختلف مخصوصاً برای مادرم هدایا می‌خرید و احترام به والدین را جزو نکات مهم در زندگی می‌دانست نسبت به این مهم حساس بود.

خواهر شهید بیگدلی گفت: عاشق امام حسین (ع) و امام خمینی (ره) بود در سال ۱۳۶۳ به صورت داوطلبانه عازم جبهه‌های جنوب و غرب کشور شد تا با عناصر ضد انقلاب در کردستان مبارزه کند.

وی با اشاره به اینکه در یکی از عملیات‌های پاکسازی عناصر کومله و دموکرات به محاصره دشمن در آمد و از ناحیه پا و صورت مجروح شد ادامه داد: اما به صورت معجزه‌آسایی نجات پیدا کرد و در بیمارستان سقز برای مداوا بستری شد.

خواهر شهید بیگدلی ادامه داد: پس از چند روز بستری و مداوا با تنی زخمی به سمت بانه رفت دوستان و همرزمان وی با دیدن ایشان شوکه شدند چراکه فکر می‌کردند جمشید در درگیری شهید شده است.

بیگدلی ابراز کرد: در سال ۶۴ کلاس سوم راهنمایی بود به عشق رهبر راهی اهواز شد و در عملیات والفجر ۸ شرکت کرد و پس از فتح فاو در ۲۱ بهمن سال ۶۴ در دفاع از اسلام به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وی بیان کرد: وصیت‌نامه‌ای از برادرم در دسترس نیست و با صحبت‌هایی که در منزل با والدین داشتیم عشق به رهبر و حمایت از آن را بیش‌تر تأکید کرده بود.

خواهر شهید بیگدلی عنوان کرد: با اینکه سال‌هاست از شهادت برادرم می‌گذرد ولی احساس می‌کنم همیشه و همه جا در کنار ما است و وجود دارد و به این موضوع کاملاً واقف هستم که شهدا زندگان تاریخ بوده و آن‌ها برای پابرجایی انقلاب رفتند تا ثابت کنند پشت رهبر و انقلاب هستند.

بیگدلی گفت: جوانان ما هر کجا نیاز به حفظ از کشور و ملت باشد داوطلبانه وارد عرصه می‌شوند و این فداکاری محدود به جنگ نیست و تا پای جان برای در اوج ماندن اقتدار کشور تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند و با همت کامل وارد عرصه می‌شوند.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر